دراسة مقارنة لمستوى الذكاء الحركي بين التلاميذ الممارسين وغير الممارسين للرياضة المدرسية في المرحلة الابتدائية. "دراسة ميدانية على مستوى ابتدائية ديار السعادة بسكرة"

Authors

  • عيسى براهيمي جامعة المسيلة
  • رابح برباخ جامعة المسيلة
  • ابتسام شريط جامعة بسكرة

Keywords:

المرحلة الابتدائية, الرياضة المدرسية, الذكاء الحركي

Abstract

The study aims to know whether practising sport at primary schools has a role in enhancing the level of bodily-kenisthetic intelligence through a comparative study between athletic and non-atheltic students enrolled at Diar Essaada primary school in Biskra .We apply the descriptive comparative approach by using the bodily-kinesthetic intelligence test on a sample of 30 primary school pupils,15 of them practise sport at school whereas the remaining 15 do not practise sport at school. After the statistical treatment, we have reached the conclusion that the school sports have a major role in improving bodily-kenisthetic intelligence of primary school pupils.

Published

2020-06-01

How to Cite

براهيمي ع., برباخ ر., & شريط ا. (2020). دراسة مقارنة لمستوى الذكاء الحركي بين التلاميذ الممارسين وغير الممارسين للرياضة المدرسية في المرحلة الابتدائية. "دراسة ميدانية على مستوى ابتدائية ديار السعادة بسكرة". Journal of Sport Science Technology and Physical Activities, 17(1), 349–364. Retrieved from https://revue.univ-mosta.dz/index.php/jsstpa/article/view/517

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.