تقويم مستويات الكفاءة الوجدانية وفق صنافة كراثوول في منهاج التربية البدنية والرياضية الجديد للستة الأولى من التعليم المتوسط

Authors

  • الشارف قدور بن شريف جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم معهد التربية البدنية والرياضية، مخبر LABOPAPS
  • عبد القادر زيتوني جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم معهد التربية البدنية والرياضية، مخبر LABOPAPS

Keywords:

التربية البدنية والرياضية, صنافة كراثوول, الكفاءة الوجدانية, المنهاج

Abstract

The study aimed to try to identify the levels of emotional competence in the new physical and mathematical education curriculum (the second generation) for the first year of intermediate education, according to the five-year classification of the sentimental field brought by Krathwoll. To judge the things that are to be analyzed. Data and Emissions Results The percentages for the calculation of frequencies were used for each level. The results of the study revealed a weakness in the availability of Emotional competencies according to the Krathwoll platform in the new Physical Education and Sports curriculum for the first year of average.

Published

2020-06-01

How to Cite

قدور بن شريف ا., & زيتوني ع. ا. (2020). تقويم مستويات الكفاءة الوجدانية وفق صنافة كراثوول في منهاج التربية البدنية والرياضية الجديد للستة الأولى من التعليم المتوسط. Journal of Sport Science Technology and Physical Activities, 17(1), 332–348. Retrieved from https://revue.univ-mosta.dz/index.php/jsstpa/article/view/514

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.