إسهامات الظروف الفيزيقية بالمؤسسات التعليمية في تحقيق أهداف مادة التربية البدنية والرياضية

Authors

  • محمد بن صابر جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم معهد التربية البدنية والرياضية، مخبر LABOPAPS
  • الحاج محمد بن قاصد علي جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم معهد التربية البدنية والرياضية، مخبر LABOPAPS

Keywords:

مادة التربية البدنية والرياضية, المؤسسات التعليمية, الظروف الفيزيقية

Abstract

This research aims to know the contribution of physical conditions in educational institutions in achieving the objectives of physical education and sports in the middle schools of Mostaganem, To answer the questions posed in this study, two questionnaires were designed, The first was about the physical conditions and the second was related to objectives of physical education and sports, A sample of 43 teachers across middle school level in Mostaganem voluntarily took part in this study; using the descriptive correlative method. Thus, The results showed that the physical conditions have a positive role in achieving the objectives of EPS.

Published

2020-06-01

How to Cite

بن صابر م., & بن قاصد علي ا. م. (2020). إسهامات الظروف الفيزيقية بالمؤسسات التعليمية في تحقيق أهداف مادة التربية البدنية والرياضية. Journal of Sport Science Technology and Physical Activities, 17(1), 385–399. Retrieved from https://revue.univ-mosta.dz/index.php/jsstpa/article/view/522

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.