درجة انعكاس تدريس مادتي البيداغوجيا التطبيقية والتربص الميداني على اكتساب طلبة التربية البدنية بعض الكفاءات التدريسية

Authors

  • هشام بيطار جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم
  • امين طوبال جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم
  • محمد رضا ادريس خوجة جامعة عبد الحمید بن بادبس مستغانم

Keywords:

البيداغوجيا التطبيقية و التربص الميدني, الكفاءات التدريسية, طلبة التربية البدنية

Abstract

The aim of the research is to identify the reflection of the teaching of applied pedagogy and practical training on the acquisition of students in physical education Some teaching skills We drew on a questionnaire, which was distributed to a targeted sample of 80 students about to graduate. The results showed that the level of teaching skills of the students specified in the study is average. In addition to a defect in the application mechanism to practical training. and the inconsistency between the incidental effectiveness of these two articles. Statistically using the test of conformity, the correlation coefficients, the equation of the criteria and the calculation of the levels for the levels of the pupils, We also recommend the need to review the teaching mechanism of these two subjects in addition to the work linking the ancillary skills of these subjects

Published

2020-06-01

How to Cite

بيطار ه., طوبال ا., & ادريس خوجة م. ر. (2020). درجة انعكاس تدريس مادتي البيداغوجيا التطبيقية والتربص الميداني على اكتساب طلبة التربية البدنية بعض الكفاءات التدريسية. Journal of Sport Science Technology and Physical Activities, 17(1), 282–298. Retrieved from https://revue.univ-mosta.dz/index.php/jsstpa/article/view/469

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.